even voorstellen

Kennismaking,ander vragen enz.
Plaats reactie
mariska
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-02-2011 23:02

even voorstellen

Bericht door mariska » 02-02-2011 23:11

Hallo,

Ik wilde eigenlijk krielkipjes gaan houden maar vind dat toch een beetje zielig omdat ik niet zoveel ruimte heb. Nu denk ik erover om Eurpese of Japanse kwartels te gaan houden. Kan dat ook in een gewoon (overdekt) kippenhok of is dat dan juist weer te hoog of te groot? Het hok dat ik in gedachten heb is tussen de 2m2 en 3m2, 1.65 m hoog en aan de bovenkant en een zijkant overdekt.
Voor welke soort kan ik het beste kiezen Europese of Japanse kwartels.
Klopt het dat de haantjes niet kraaien en leggen ze echt zoveel eieren (als ze niet bevrucht zijn) per jaar? Het lijkt mij wel leuk om ook eitjes te kunnen eten. En kunnen ze wel in een onverwarmd hok. Je ziet, ik heb een heleboel vragen en ben blij met alle antwoorden!

Groet, Mariska

VGM
Site Admin
Berichten: 107
Lid geworden op: 24-04-2009 22:24

Bericht door VGM » 05-02-2011 18:13

Hoi Mariska welkom hier

Zoals jij praat zou ik Japanse kwartels gaan houden,in een overdekt kippenhok is dan ook geen probleem

zorg er wel voor dat er 1 mannetje is en een 2 a 3-tal vrouwtjes ,dit omdat mannetjes nogal graag vechten

daarbij zijn de europese kwartels kleiner en kun je de eitjes dus niet eten ,de Japanse wel ,die liggen trouwens ook in de supermarkt

Japanse kwartels zijn ook winterhard dus kunnen in een overwarmd hok

De haantjes kunnen niet kraaien (ze grommen wat) en ja ze kunnen tot meer dan 200 eitjes per jaar leggen (niet dat ze dat doen) ,maar dan moet je ze al binnenhouden en dat doe ik ook niet

ik hoop dat ik hiermee genoeg antwoorden gegeven heb.

Plaats reactie