Even voorstellen en mijn vraag voorleggen

Kennismaking,ander vragen enz.
Plaats reactie
Blossie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-04-2012 20:30

Even voorstellen en mijn vraag voorleggen

Bericht door Blossie » 07-04-2012 21:00

Hallo allemaal ik ben Blossie en wij hebben sinds vorig jaar zomer Chinese kwartels.
Ik moet zeggen dat het niet allemaal soepel gaat en we vaak zorgen hebben, voorheen zaten ze in ons kippenhok, waar 10 jaar lang onze kippen hebben gewoond.
Veel ruimte en ze hadden het er op zich prima naar hun zin, maar toen kwam de winter en werd het koud en hebben we ze tijdelijk in het nachtkok gedaan, waar ik op een gegeven moment 1 dood vond, ik dacht dat er een roofdier binnen was geweest, helemaal aangepikt (gevreten).
We waren er sneu van het arm diertje.
Bij de kwartels in zit een zielig duifje die iemand niet langer wilde en dat gaat goed samen, maar we vonden dat er mee ruimte moest komen.

Dus een ander hok gekocht, in 2 lagen, voor bovenin de kwartels en onderin het duifje en de lagen zijn ook in 2en opgedeeld erg leuk.
Wat zie ik op een gegeven moment dat 1 van de kwartels (heel vreemd het was het haantje)vreselijk werd geterroriseerd door een wat groter hennetje, veren werden eruit getrokken tot bloedens aan toe.

De ziel eruit gehaald en bij het duifje gedaan, om te herstellen en die 2 hadden het prima naar hun zin zo saampjes..Maar we beseften ons, dat het andere kwarteltje ook zo om het leven is gebracht, klopt het dat ze kannibalistische trekken hebben?

Alles ging daarna prima, maar mijn man vond het zielig en heeft voor het haantje een vrouwtje gekocht en dat is liefde op het eerste gezicht en ze zitten soms gezellig met het duifje te chillen :D

Maar het valt me al een tijdje op dat de eitjes (en die worden er veeeel gelegd) vaak bloederig zijn, en vanmiddag valt het me op dat er bij een hennetje aan haar kontje wordt gepikt en zie dan tot mijn grote schrik, dat haar kontje bloederig is.

Ik heb haar er nu voor tijdelijk uit gehaald, maar ze zit nu zielig alleen, maar ze moet eerst haar kontje weer beter hebben, anders maken ze haar denk ik dood :?

Is er iemand die me hier misschien iets over kan vertellen??

Alvast hartelijk dank uit het gezellig beestenspulletje uit Assen....

(we hebben ook nog 6 diven, 3 parkieten en 3 honden, en dan alle vogels die hier dagelijks komen eten achter thuis :lol:
Het enige in het leven dat constant is " is de verandering"

VGM
Site Admin
Berichten: 107
Lid geworden op: 24-04-2009 22:24

Bericht door VGM » 10-04-2012 09:27

van harte welkom ,het gebeurt wel meer dat dominante vrouwtje anderen vermorrden vooral wanneer de broedtijd begint ,soms moet het mannetje er aan geloven soms andere vrouwtjes ,het is ook niet mogelijk deze terug samen te zetten ,ik heb er ook zo eentje ,heb een vrouwtje eraf moeten halen ,ze was tot bloedens toe aangevallen ,nu is ze hersteld en heb ik een mannetje bijgehaald en is een ieder tevreden

Blossie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-04-2012 20:30

Hartelijk dank....

Bericht door Blossie » 10-04-2012 12:34

Ik denk dat ik weet wat ik moet doen, ik ga dat dominante vrouwtje eruit halen en bied deze aan op Marktplaats, zij is de oorzaak. Ik kan niet nog een nieuw hok erbij maken, en ik wil het gehavend vrouwtje graag weer bij de andere 2 terug zetten.

Vind het wel heel erg, zulke kleine schattig uitziende diertjes, die zo gruwelijk een ander toe kunnen takelen.

Heel erg vriendelijk bedankt voor uw reaktie :)

Groet Blossie
Het enige in het leven dat constant is " is de verandering"

Plaats reactie