Mijn Broedmachines

Alles over broedmachines
Plaats reactie
VGM
Site Admin
Berichten: 107
Lid geworden op: 24-04-2009 22:24

Mijn Broedmachines

Bericht door VGM » 15-05-2009 19:06

even uitleg over mijn broedmachine
Het is de Maino MPS 12 automaat,een kleintje dus waar ik dit jaar al heel goede resulaten geboekt hebt

het goede aan deze broedmachine is dat de temperatuur zeer stabiel is ,de luchtvochtigheid hangt bij mij tussen de 35 en 40 procent ,nu zeggen de meeste mensen dat dit hoger moet ,maar de resultaten zijn prima ,dus dat laat ik maar zo ,het heeft een ventilator die de lucht rondstuurt in de machine.

ik stop er zo'n 24 kwarteleieren erin en die komen vrij goed uit .

VGM
Site Admin
Berichten: 107
Lid geworden op: 24-04-2009 22:24

Bericht door VGM » 15-05-2009 19:12

mijn tweede machine is een vlakbroedmchine die bestaat uit isomo(echte naam zoek ik op) ,hij is half automatisch dus je moet aan een hendel trekken om de eieren te keren ,in deze machine kunnen wel 100kwarteleieren ,ik ben nu bezig met deze met machine maar resultaat heb ik nog niet ,misschien omdat ik bij deze machine nogal aan de temperatuur heb moeten prutsen wordt het niet ,het is bij deze machine heel precies waar je de temperatuur moet meten , juist op de eieren is het het warmste ,de luchtvochtigheid hangt hier tussen de 60 en 70 procent
misschien heb ik ze al gekookt ,in ieder geval moet ik vanaf 18 mei resultaat zien en vandaag is het de 19de ,ien ik heb 3 jonge kwartels kunnen broeden,hij werkt dus

Xada
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-07-2009 14:55

Bericht door Xada » 25-08-2009 12:44

Gister is mijn nieuwe vlakbroedmachine ook binnengekomen. Het is een THERBO halfautomatische vlakbroedmachine, de temperatuur is zeer goed te regelen, alleen is de vochtigheid nog wat aan de hoge kant (60%).
Ik hoop dat ik hier een goed resultaat mee krijg. Er liggen nu een dikke 60 eieren in van de kwartels.
Ook is de thermostaat voor mijn eigen gebouwde broedmachine binnen gekomen en nu is gelukkig de temperatuur goed te regelen. De vochtigheid is ook goed ca. 50% In het begin heb ik de temperatuur niet goed kunnen regelen, dus ik ben benieuwd of hiervan nog eieren uit komen. Er liggen een dikke 70 eieren in.
Lading 1 wordt op 1 september verwacht en lading 2 op 11 september.

VGM
Site Admin
Berichten: 107
Lid geworden op: 24-04-2009 22:24

Bericht door VGM » 10-08-2010 16:48

Ondertussen heb ik 2 nieuwe broedmachines

de rcom 20 standaard en de MS 50 volautomaat


de Maino MPS 12 automaat heb ik naar zuid -amerika gestuurd naar iemand die ik heel goed ken ,resultaten heb ik er nog niet van gehoord

Plaats reactie