Uitkomen kwarteleitjes

Alles over de huisvesting,eten,ziektes enz...
Plaats reactie
Xada
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-07-2009 14:55

Uitkomen kwarteleitjes

Bericht door Xada » 31-08-2009 19:36

Als het goed is, komen morgen de eerste kwarteleitjes uit. Ze zitten in een broedmachine. Hoe moet ik dan gaan handelen? Eerst het kuikentje op laten drogen in de broedmachine en dan naar het opfokhok? Hoe warm moet het zijn in het opfokhok? Ik had een mooi staatje gevonden, maar kan het nu natuurlijk nergens terug vinden.
Wat zijn nog andere dingen die van belang zijn? Ik heb kuiken opfokvoer en kleine bakjes water met kiezels erin.

VGM
Site Admin
Berichten: 107
Lid geworden op: 24-04-2009 22:24

Bericht door VGM » 02-09-2009 12:37

ik weet niet wat je hebt ,maar heb je een warmteplaat mag je die op de hoogste stand zetten ,zorg dat de kwartels als ze uitkomen met de rug als ze rechtstaan tegen de plaat aankomen,gaan ze piepen staat hij iets te hoog

je kunt ook een warmtelamp nemen die zet je op een afstand ,als de kuikens gaan piepen staat hij waarschijnlijk iets te veraf ,ze zoeken de warmte , te kort is natuurlijk niet goed ,in begin staat hij bij mij op 35 graden ,ik zak wel iets na twee weken

Xada
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-07-2009 14:55

Bericht door Xada » 02-09-2009 13:55

Ik gebruik gewoon een gloeilamp, die geeft warmte genoeg in het hok, maar ze kunnen ook in het minder warme gedeelte komen. Helaas heb ik nog maar 1 kuiken en zit er aan te denken om die uit zijn lijden te verlossen. Hij loopt namelijk nog niet en met zijn linker pootje spreidt hij zijn tenen niet. Verder nog wel wat aangepikte eieren gehad, maar die zijn niet verder uitgekomen.
11 september verwacht ik nieuwe, hopen dat dat een beter resultaat geeft.

Plaats reactie